@benpocalypse uh oh you're either really early or really late for that :o (Today)

RT @gabetelepak: #ButtSniffinPugs has 1 WEEK LEFT and we're so close at 75% funded! 🙊 Plz help fund us + RT! t.co/dMWfCf2rvy https:… (Today)

rip vine never forget t.co/lwbYf6mDqA (Yesterday)

@SpliterCBb maybe just to really drive home the idea that most companies/products get worse over time instead of better. (Yesterday)

vine is one of my favorite things ever so of course it's being shut down -_- (Yesterday)

mfw i'm doing web dev t.co/jocfme3XPi (Yesterday)

@NoelFB just call the company noel berry and the logo is like a little raspberry with a santa hat (Yesterday)

@dannyBstyle @benprunty "kyle goes to school for computers" was the common phrase at my family gatherings for awhile (Yesterday)

RT @LunarRayGames: More future versions of enemies on today's Timespinner devstream! Pixel art and design! 1-4pm PDT every Tuesday at https… (2 days ago)

@SaltyPepperG t.co/1dpxpaE6E5 (2 days ago)

@MagpieMcGraw I see. Do you have a programming day job or do you only code as a hobby or whatevs? (2 days ago)

@SaltyPepperG yeah I've gotten better at this over the years, but when my final tasks involve "talk to other humans" I shut down hahah (2 days ago)

@TyrusPeace hmmm right yeah that makes sense. I wonder if I tied my chill out things to my projects more if it would help (drawing, etc) (2 days ago)

Also I feel like I'm at the very end of Sky Sisters dev and the rest of it involves doing things I don't like so I'm procrastinating forever (2 days ago)

@MagpieMcGraw right I have heard that actual coding time can be like only 2 to 4 hours a day for most people :o (2 days ago)

@bmau_ro yeah I probably have weird data on this stuff. a lot of folks I talked to about time tracking track SO MUCH TIME compared to me x_x (2 days ago)

@UndeadBarryGibb @SnugglePilot labor 2.0 (2 days ago)

@Teknopants yeah totally but things don't get done waiting around for inspiration ya know? Why is making stuff so gosh dang difficult (2 days ago)

@SnugglePilot dunno seems society likes that number a lot (2 days ago)

@DrMelon It always seems like the mega successful artists and creators out there have super human focus powers~ (2 days ago)


2014 - 3 - 28 / 3:29 pm / general

TowerFall Tournament Finals

Check out me playing TowerFall at the Humble Bundle 2014 World Invitational Tournament vs. my good friend and training buddy Will Courtney. It was a best of 5 set and each of us had to play through amazing opponents to get to the finals. Good times!


2014 - 3 - 29 4:38 PM

pizza pizza pie

You look nervous while playing!! or you move a lot haha


2014 - 3 - 29 4:45 PM


Hahah, I get pretty nervous in a tournament setting... but this is actually my calmest during the tournament. I play against Will a lot, and I felt pretty warmed up by this point. I think I'm moving a lot because it's pretty hard to play while standing up. ;D


Post your comment!




Hi! My name's Kyle, and I make video games most of the time in Denver, Colorado. Here you will find my thoughts, games, websites, doodles, and other stuff like that. I worked on Snapshot, Offspring Fling, and a whole bunch of other games. I also created and maintain Otter, a 2d game making framework. If you want to get a hold of me use the form on the bottom of the page, leave a comment, or just tweet at me. I try to post three times a week. Thanks for stoppin' by! You're the coolest.

blog stuff






Do you want to make a Let's Play of one of my games, or a just a video featuring footage of my games? You have my full permission to do so! Even if you are monetizing your videos, you still have my full permission to use any footage from any of my games. Go for it!


Your message has been sent! Thanks :)